FAQ – Veelgestelde vragen

Hieronder zijn de meest gestelde vragen te vinden die onze basisscholen, directeuren, leraren en ouders aan ons gesteld hebben!

Inloggen

Het is mogelijk dat de mail met de inloggegevens in uw ongewenste mailbox / spamfolder binnen is gekomen.

Vraag nogmaals een nieuw wachtwoord aan. Ga naar de URL link van uw school (naamschool.isy-school.nl/login) . Klik vervolgens op wachtwoord onbekend en vul uw mailadres in.

Onderaan deze pagina vindt u twee knoppen naar de appstore van Andriod en iOS.

  • Heeft u een IPhone dan kan de privé modus aanstaan hierdoor wordt de pagina niet geladen.
  • Het kan zijn dat u niet bent ingelogd. Log nogmaals in via de login pagina.
  • Controleer middels het icoontje (poppetje) of de kinderen goed aan uw account gekoppeld zijn.

Nieuwsmodule

  • Het is mogelijk dat de mail met de inloggegevens in uw ongewenste mailbox / spamfolder binnen is gekomen.
  • Mochten medewerkers geen mail ontvangen dan kan het zijn dat deze medewerker niet aan zijn of haar groep is gekoppeld. Dit dient u in uw LAS te verzorgen daarna neemt Isy deze koppeling automatisch over na het inlezen van het Edexml-bestand. y-school.nl/login) . Klik vervolgens op wachtwoord onbekend en vul uw mailadres in.

Gegevens inladen via uw LAS

  • U dient een Edexml-bestand uit uw LAS te genereren. U gaat in het menu naar ‘groepen en leerlingen’ en vervolgens naar ‘Informatie importeren uit een Edexml-bestand’.

Bij de instellingen ga je naar ‘groepen en leerlingen’. Vervolgens klik je op ‘nieuwe groep toevoegen’ kun je een nieuwe groep aanmaken. Vink de mogelijkheid ‘Deze groep is niet afhankelijk van schooljaren’ aan.

Wijzigen van een account kan via het icoontje met het potloodje. Het verwijderen van een account kan via het icoontje van de prullenbak. Ga naar instellingen > gebruikersbeheer. Klik achter de naam van de desbetreffende persoon ga met de pijltjes op je toetsenbord naar rechts en de icoontjes zijn zichtbaar.

Oudergesprekken

Het is mogelijk dat een medewerker niet aan zijn/haar groep is gekoppeld. Ga naar instellingen > gebruikersbeheer. U kunt achter de naam van de medewerker via het icoontje met potloodje nakijken of er een groep is gekoppeld aan de medewerker. Zodra er een groep is gekoppeld, kan deze medewerker een gespreksplanning aanmaken en ouders uitnodigen.

Agenda

Zijn de items voor ouders niet zichtbaar dan zijn de items niet aan een groep gekoppeld. Wanneer u voor het nieuwe schooljaar agenda items plaatst dan vervallen de gekoppelde groepen na het inlezen van een Edexml-bestand. Wij raden u dan ook aan om in het nieuwe schooljaar eerst het Edexml-bestand in te lezen en daarna de agenda items te plaatsen. Met name voor scholen die de module overblijven gebruiken is dit belangrijk. Wanneer de groepen niet gekoppeld zijn, zijn de items ook niet geblokkeerd bij het overblijven.

Fotoboek

Het kan zijn dat de groepen niet zijn gekoppeld aan de categorieën. Een beheerder kan bij de instellingen > categorieën in het fotoboek, groepen aan een categorie koppelen. Kijk ook na of er aan de medewerker een groep is gekoppeld in het gebruikersbeheer.

Je kunt in de instellingen > categorieën in het fotoboek een nieuwe categorie aanmaken met de benaming van het schooljaar. Je kunt bij de categorieën in het fotoboek middels de pijltjes items verplaatsen naar een andere categorie.